Hírnévkezelés – Néhány tipp a sikerhez
Ha helytelenül vagy nem hatékonyan kezelik, az Ön hírnevének károsodása vállalkozása kudarcához vezethet. Emiatt a hírnévkezelés olyan készség, amelynek elsajátítására minden feltörekvő vállalkozástulajdonosnak időt kell szánnia. Az alábbiakban bemutatott információk és útmutatások nézése nagyszerű módja ennek a kulcsfontosságú folyamatnak.
Ha nyilvános hibát csinál, mutassa meg a világnak, hogy érett és kérjen bocsánatot. Mindenki követ el hibákat, de ezt egy nagy embernek is el kell ismerni. Ha az emberek azt látják, hogy valóban bocsánatot kér az ön által elkövetett sérelmekért, akkor valószínűbb, hogy a jövőben együtt fognak önnel dolgozni.
Ha vannak alkalmazottai, bánjon velük jól. Sokan nem teszik ezt annyira, amennyire kellene, és ennek lehetnek bizonyos következményei. Ha hír járja arról, hogyan bánik az alkalmazottakkal, előfordulhat, hogy az ügyfelek nem kötnek üzletet Önnel.
Hozzon létre egy levelezőlistát. Legyen gyors és egyszerű a feliratkozás a levelezőlistára. A levelezési lista megerősítése érdekében ajánljon fel egy kupont vagy egyéb ösztönzőt a regisztráció ösztönzésére. További bónuszként bővítheti levelezési listáját ajánlókupon felajánlásával. Ez lehet egy ingyenes kis termék vagy egy költségtakarékos kupon.
Ha vállalkozása szerepel egy minősítő webhelyen, amely lehetővé teszi a cégtulajdonosok számára, hogy válaszoljanak, győződjön meg róla, hogy használja ezt. Akár jó, akár rossz a visszajelzés, válaszolnia kell rá. Köszönetet kell mondanunk azoknak, akiknek nincs más dolguk, mint dicsérni és felajánlani valamit azoknak, akik elégedetlenek.
Gyakori néhány olyan hely, ahol ügyfelei járnak. Menjen el bármely étterembe vagy más intézménybe, ahol ügyfelek lehetnek. Ha ott van, ahol az ügyfelei vannak, jobban megértheti őket. Az ügyfelek a közösségi környezetben érzik jól magukat, és itt nagyobb valószínűséggel nyitottak Önhöz.
Hozza közvetlenül a webhelyére azokat az embereket, akik az Ön webhelyét keresik. Ezt úgy teheti meg, hogy a lehető leggyakrabban használja vállalkozása nevét és egyéb azonosító szavakat a webhelyén anélkül, hogy bosszantó lenne. Ez a negatív és esetlegesen valótlan véleményeket tartalmazó webhelyek helyett a keresőket juttatja el Önhöz.
Soha ne tegyen közzé hamis véleményeket és megjegyzéseket, amelyek pozitív megvilágításba helyeznék vállalkozását. Akár hiszi, akár nem, a legtöbb ügyfél tudni fogja, hogy mikor csalják meg őket, és elveszítik önbe és cégébe vetett bizalmukat. Ahelyett, hogy ügyfeleket szerezne, elveszítheti őket.
Ha negatív visszajelzést kap, csábító lehet, hogy azonnal felrobbanjon, különösen akkor, ha az ember, aki ezt írta, nem teljesen őszinte. Ennek jó megközelítése az lesz, ha nyugodtak vagyunk, és olyan tényeket adunk meg nekik, amelyek megcáfolják a mondanivalójukat. Az olvasók ezután maguk dönthetnek úgy, hogy mindkét oldalt elolvasták.
Amikor online tartózkodik, és tudja, hogy olyasmit szeretne tenni, ami tönkreteheti üzleti hírnevét, mindig álnevet kell használnia. Így elrejtőzhet és így senki sem tudja, hogy ön az. Ne szóljon erről senkinek, különben megkockáztatja, hogy mások megtudják.
Hozza ki a legtöbbet a közösségi médiából, hogy szilárd online hírnevet építsen. Ügyeljen arra, hogy cége neve jól láthatóan szerepeljen közösségi oldalain. Ha pár tucat rajongója van a Facebook oldalán, szerezzen be egy egyéni URL-t, amely tartalmazza a cég nevét. Ez a LinkedIn segítségével is lehetséges. Ha a cég neve szerepel az URL-ben, az elősegíti, hogy közösségi oldala magasabb helyre kerüljön a keresőkben.
Ha egy üzletember hírneve megütődik, a következmények súlyosak lehetnek. A folyamatos sikerhez elengedhetetlen, hogy tudjuk, hogyan lehet elkerülni a golyókat, és helyre állítani a megingott hírnevet. Ha ezeket a tippeket mindig kéznél tartja, bármely üzletember számára lehetővé kell tenni, hogy átmenetileg zűrzavaros vizeken navigáljon és teljesen felépüljön.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.